Įkyrios mintys

ĮkyriomintyNors įkyrių minčių pasitaiko įvairiais gyvenimo laikotarpiais, motinystėje, o ypač jos pradžioje, tai itin dažnas reiškinys. Įkyrios mintys dažniausiai būna baisaus turinio, apie tai, kad kažkas blogo gali nutikti vaikui, pačiai mamai ar šeimai. Kas čia per dalykas? Pirmiausiai noriu akcentuoti, kad tai normalus reiškinys ir itin dažnai pasitaikantis. Tyrimai rodo, kad visos mamos, per pirmuosius kelis mėnesius motinystėje išgyvena, atrodo, iš niekur kylančias įkyrias baisaus turinio mintis. Tai gali būti trumpas vaizdinys, arba trumpa mintis, kurios jūs pačios sąmoningai nesugalvojate. Jos gali iškilti bet kada, bet tikrai ryškiai į jas atkreipiam dėmesį, kai jos pasirodo vakarais, naktį ir neleidžia miegoti. Mintis, kad kūdikis nukris nuo vystymo stalo, iškris iš rankų, užsprings, uždus, nusiridens nuo lovos ir pan. Arba kažkokie kraupūs, baisūs vaizdiniai, kurie iškyla ir neduoda ramybės. Minčių turinys gali būti ir apie tyčinius pakenkimus, pvz. kad trenki vaikui, stipriai aprėki, papurtai. Tokios mintys būdingos kas antrai mamai. Labai SVARBU - nors tokios mintys ir kyla, tai nereiškia, kad taip galime pasielgti. Mintys ir mūsų elgesys yra du labai skirtingi dalykai! Iš kur jos atsiranda? Tai streso, įtampos ir nerimo sukeltos mintys ir vaizdiniai. Mūsų smegenys tarsi atrenka, kokie turiniai tiktų prie mūsų emocinės būsenos ir iškelia tai į sąmonę. Kodėl taip yra? Tikriausiai nėra vieno atsakymo ir apskritai iki galo negalime paaiškinti daugybės dalykų, kas su mumis vyksta, tačiau viena iš hipotezių yra, kad tokios mintys turi savo tarsi apsauginę funkciją. Jos tarsi paruošia mus galimoms grėsmingoms situacijoms, kad kai jau kūdikids yra ant vystymo stalo, būtume šalia, saugotume, taip pat ir savo rankose laikytume stipriai, saugiai ir t.t. Įkyrios baisios mintys siejamos su ta neapsakomai didele atsakomybe, kuri nukrito mums ant pečių per vieną naktį. Žinoma, kad su tuo nukrito ir daug streso, įtampos ir nerimo, o to pasekoje ir įkyrios mintys apie grėsmes, tykančias visur aplinkui. Tyrimai rodo tendenciją tokioms mintims pikuoti pirmaisiais keliais mėn ir paskui palengva mažėti ir tai tikrai drąsiai galima sieti su mūsų pačių emocine savijauta, kad pasijuntam tvirčiau, labiau pasitikime savimi, imame geriau suprasti, kas čia vyksta ir pasijusti turinčios galią. Tačiau bet kuriame etape jos gali ir vėl suintensyvėti, jei mums sunkus laikotarpis, jei vyksta kažkokie pokyčiai, jei padaugėja streso ir nerimo. Man pačiai šis karantinas paleido didelę nerimo bangą, su kuriuo ne taip jau lengvai tvarkiausi ir, žinoma, padaugėjo tų įkyrių minčių, kad nutiks kažkas baisaus, kad aš susirgsiu, numirsiu ir kas tada bus su Aušrine, kad Aušrinė kur nors pradings, įlūž ant ežero, numirs ir pan., kad mano partneris numirs ar mes išsiskirsim ir kaip tada gyvensim... ir tos mintys, vaizdiniai užpuola vidury nakties, kai Aušrinė pažadina. Ji paskui sau ramiai ir greitai užmiega, o aš voliojuosi lovoje bandydama nusikratyti baisybėmis. Kaip sau padėti, kas efektyvu, o kas ne? Kas neefektyvu, tai bandymas nuneigti, bandymas negalvoti, bandymas išvengti tų realių situacijų, susijusių su baisiomis mintimis. Vengimas tik dar labiau augina nerimą, o tai savo ruožtu lemia tik dažnesnį ir stipresnį įkyrių minčių lindimą. O efektyvu yra būti sąmoningu ir nuoširdžiu su savimi. Atjausti save. "aš patiriu daug nerimo, tai akivazdu, šios mintys yra tik perspėjimai, tai nėra tikros grėsmės, tai nėra realybė, realybėje aš, mano vaikas, šeima esame čia, esame saugūs, aš saugi, esu geriausia mama, kokia galiu būti, nors dabar yra emociškai sunku". Efektyvu yra sutelkti dėmesį į kvėpavimą, įkvėpti mintyse skaičiuojant iki 3 ir iškvėpti skaičiuojant iki 6. Iškvėpimas ilgesnis nei įkvėpimas siunčia signalą į smegenis, kad galima atsipalaiduoti, nurimti. Efektyvu medituoti, įsivaizduojant visas tas įkyrias mintis kaip lapus, sukritusius į upę, kurią mes stebime iš šalies ..mano mintys kaip lapai rudeniniai iš lėto plaukiantys upe, ateina ir išeina...

Nurimsta vidus, nurimsta ir mintys, vėl pasijaučiame tvirtai, pasitikinčiai ir žinome, kad kai kitą kartą vėl patirsime nerimą, įtampą, kai vėl sugrįš baisios mintys, turėsime galimybę labiau ir dėmesingiau pasirūpinti savimi ❤️ Beatričė #naturalimotinyste #augtiauginant #įkyriosmintys #emocijos #nerimas #motinyste

48 views0 comments